Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu sazimeovoce.cz umístěného na webovém rozhraní www.sazimovoce.cz (dále jen „webové rozhraní“) mezi
námi, tj.
Aleš Svojanovský,
se sídlem Chvalovka 17, 641 00, Brno
IČO 17279691
e-mail svojanovskyales@email.cz
telefonní číslo +420 776 211 514
jako prodávajícím
a Vámi jako kupujícím
1. Úvodní ustanovení
Kupní smlouvou se zavazujeme dodat Vám zboží a Vy se zavazujete toto zboží převzít a uhradit kupní cenu. Kupní cena (nebo jenom „cena“) zahrnuje i náklady spojené s dodáním zboží a případné poplatky související se zvoleným způsobem platby.
Zboží prodávané na webovém rozhraní představují ovocné dřeviny určené k zasazení a dalšímu pěstování.
Co byste měli vědět před uzavřením smlouvy?
Informace o naší totožnosti a kontaktní údaje naleznete shora v těchto podmínkách.
Označení zboží, kterého se uzavřená smlouva týká, je uvedeno na webovém rozhraní, a to včetně údaje o jeho ceně včetně všech daní a poplatků a o hlavních vlastnostech zboží. Cenu lze uhradit v hotovosti při dodání zboží (tj. dobírkou), bezhotovostně po uzavření smlouvy nebo platební kartou, popřípadě jiným způsobem, který umožňuje webové rozhraní. Cena zboží není přizpůsobována na základě automatizovaného rozhodování.
Zboží je možné dodat prostřednictvím dopravce DPD, přičemž cena za dodání vč. nákladů na dodání jsou uvedeny na webovém rozhraní, přičemž se mohou lišit podle druhu zboží. Zboží bude dodáno do pěti pracovních dní. Dodání je možné pouze v rámci České republiky.
V případě, že dodáme vadné zboží, máte práva z vadného plnění, která jsou uvedena dále v této smlouvě.
Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od nákladů na vaše internetové připojení dle poskytovatele služeb internetového připojení,
Pokud jste spotřebitel, máte právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. K odstoupení můžete využít vzorový formulář, který je součástí těchto obchodních podmínek. Náklady na odstoupení od smlouvy a vrácení zboží nesete v plné výši. Podrobnější informace o odstoupení od smlouvy naleznete v čl. 5 obchodních podmínek.
Jako prodávající nejsme vázáni žádným kodexem chování.
Smlouva se uzavírá v českém jazyce, je uložena u nás coby prodávajícího a vy k ní nemáte přístup.
Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z webového rozhraní.
Má spotřebitel zvláštní práva?
Pokud smlouvu uzavíráte jako fyzická osoba mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání, jste spotřebitelem.
Jako spotřebitel máte především:
- právo odstoupit od smlouvy uzavřené pomocí prostředků komunikace na dálku, jako je např. telefon, e-mail nebo internetový obchod (článek 5 těchto obchodních podmínek);
- právo na sdělení informací před uzavřením smlouvy (informace jsou obsaženy v těchto obchodních podmínkách).
2. Kupní smlouva
Jak dochází k uzavření smlouvy?
Na webovém rozhraní je uvedena prezentace zboží včetně popisu hlavních vlastností a ceny včetně veškerých daní, cel a poplatků. Prezentace zboží je informativního charakteru a nejedná se o návrh na uzavření smlouvy.
Objednávku můžete odeslat prostřednictvím webového rozhraní, přičemž musí obsahovat všechny požadované informace (zejména zvolený způsob platby a dopravy a kontaktní údaje). Před odesláním objednávky Vám bude umožněno zkontrolovat a opravit veškeré zadané údaje.
Závaznou objednávku odešlete stisknutím příslušného tlačítka na webovém rozhraní. Údaje uvedené v objednávce považujeme za správné a úplné.
Pokud vyvstanou pochybnosti o pravosti a vážnosti objednávky, můžeme Vás kontaktovat za účelem jejího ověření. Neověřenou objednávku můžeme odmítnout.
Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy je Vám doručeno přijetí objednávky z naší strany. Přijetí objednávky Vám bude zasláno na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v objednávce.
Do okamžiku přijetí objednávky můžete objednávku zrušit, a to nejlépe telefonicky nebo e-mailem. Zrušení objednávky nám musí dojít dříve, než Objednávku potvrdíme. Později lze objednávku zrušit pouze vzájemnou dohodou.
Je cena zboží vždy závazná?
Ceny zboží včetně všech souvisejících nákladů zůstává v platnosti po dobu zobrazení na webovém rozhraní. Slevy z ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, ledaže je uvedeno něco jiného.
Pokud došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání, nejsme povinni dodat Vám zboží za tuto zjevně chybnou cenu. V takovém případě si vyhrazujeme právo odstoupit od smlouvy.
3. Platební podmínky
Jak lze cenu zaplatit a kdy je splatná?
Cenu zboží včetně nákladů na dopravu a všech souvisejících poplatků a daní můžete uhradit následujícími způsoby:
- v hotovosti při zaslání zboží na dobírku, přičemž v takovém případě je cena splatná okamžikem převzetí zboží;
- bezhotovostně před dodáním zboží převodem na náš bankovní účet, přičemž v takovém případě je cena splatná do 5 dnů od přijetí objednávky;
- prostřednictvím platební karty online přes platební bránu Shoptet pay nebo jiným způsobem umožňujícím okamžitou bezhotovostní úhradu, přičemž v takovém případě je cena splatná okamžikem potvrzení objednávky a současně je ještě před přijetím objednávky nutné zaplatit zálohu na cenu zboží ve výši 100% ceny zboží a nákladů na dopravu.
Platba zboží je možná v českých korunách.
Jsme oprávněni požádat Vás o uhrazení celé ceny zboží před jeho odesláním nebo předáním (§ 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije).
4. Dodací podmínky
Jak bude zboží dodáno a jaké jsou náklady na dodání?
Zboží je možné dodat prostřednictvím:
- některého z dopravců uvedených na webovém rozhraní,
přičemž náklady na dodání zboží jsou vyčísleny dle velikosti a druhu zboží. Náklady na dodání zboží jsou uvedeny na webovém rozhraní.
Zboží zpravidla předáváme dopravci tak, aby bylo dodáno orientačně nejpozději do pěti pracovních dnů od potvrzení objednávky. Doba dodání zboží nicméně závisí také na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu platby. Předpokládanou dobu dodání zboží Vám sdělíme v rámci potvrzení objednávky.
Dodáním zboží podle těchto obchodních podmínek se rozumí okamžik, kdy je Vám zboží doručeno. Pokud bezdůvodně odmítnete převzít zboží, nepovažuje se tato skutečnost za nesplnění povinnosti dodat zboží z naší strany, ani za odstoupení od smlouvy z Vaší strany.
Okamžikem převzetí zboží anebo okamžikem, kdy jste měli povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou jste tak neučinili, na Vás přechází odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží.
Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
Lze od smlouvy odstoupit do 14 dnů?
Od kupní smlouvy můžete odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží, je-li dodávka rozdělena do několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky. Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat na naši doručovací adresu nebo e-mail. Pro odstoupení od smlouvy lze využít vzorový formulář.
Odstoupení od smlouvy nemusíte nijak zdůvodňovat.
Byl-li společně se zbožím poskytnut dárek, pozbývá darovací smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze stran účinnosti. Dárek nám zašlete zpět společně s vraceným zbožím.
Zboží jste povinni nám vrátit do 14 dnů od odstoupení od smlouvy na naši doručovací adresu, do jakékoliv provozovny nebo na adresu našeho sídla. Zboží nezasílejte na dobírku. Zboží zaslané na dobírku nejsme povinni převzít.
Vrácené zboží musí být nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu.
Veškeré přijaté peněžní prostředky Vám vrátíme do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Berte však na vědomí, že nejsme povinni vrátit Vám peníze dříve, než nám vrátíte zboží.
Vedle kupní ceny máte i nárok na vrácení nákladů na dodání zboží k Vám. Jestliže jste však zvolili jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který nabízíme, vrátíme Vám náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Náklady spojené s odesláním vráceného zboží na naši adresu hradíte Vy a to i v případě, že zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
Může prodávající odstoupit od smlouvy?
Jako prodávající můžeme od uzavřené kupní smlouvy odstoupit v těchto případech:
- chybou byla na webovém rozhraní uvedena zjevně chybná cena zboží;
- zboží z objektivních příčin není možné za původních podmínek dodat;
- plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.
6. Práva z vadného plnění
Jako prodávající odpovídáme za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i funkčnosti a že má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány,
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a případně i pokyny k použití,
- je vhodné k účelu, k němuž se zboží takového druhu obvykle používá,
- zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi vč. životnosti, funkčnosti aj. odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat,
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku, který případně byl prodávajícím poskytnut.
Pokud si vymíníte zvláštní vlastnosti zboží a my je výslovně akceptujeme, je zboží bez vad, pokud má i vymíněné vlastnosti.
Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
Jaká vznikají práva v případě vadného plnění?
Vady, které se projeví, můžete vytknout ve lhůtě dvou let od převzetí zboží, přičemž pokud lze vadu odstranit, máte právo dle vaší volby požadovat odstranění vady opakovaným dodáním zboží nebo opravou, ledaže je zvolený způsob řešení vady nemožný nebo nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
Pokud:
- jsme vadu odmítli odstranit, anebo pokud nedošlo k odstranění vady v přiměřené době po jejím vytknutí nebo bez značných obtíží pro zákazníka, anebo pokud tak fakticky neučiníme,
- je z našeho vyjádření zřejmé, že vadu neodstraníme v přiměřené době po jejím vytknutí nebo bez značných obtíží pro zákazníka,
- se vada projeví opakovaně, nebo
- je vada podstatným porušením smlouvy;
můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy,
Zákazník však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada jen nevýznamná.
Doporučuje se, aby zákazník oznámil poskytovateli vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.
Náleží mi vždy práva z vadného plnění?
Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud:
- jste o vadě před převzetím zboží věděli;
- jste vadu sami způsobili;
- nejedná se o vadu, ale o opotřebení zboží způsobené jeho užíváním;
- jedná se o vady způsobené nesprávným užíváním zboží, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou nebo nesprávným skladováním.
U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídáme za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.
Jak zboží reklamovat?
Reklamaci je možné uplatnit vždy:
- prostřednictvím našeho e-mailu,
- osobně na adrese Chvalovka 17, 641 00, Brno.
V rámci uplatnění reklamace je nutné uvést minimálně Vaše identifikační údaje, identifikaci objednávky (např. číslo faktury, objednávky apod.) a důvody, pro které zboží reklamujete a návrhem na způsob řešení reklamace. O uplatnění reklamace Vám vystavíme doklad.
Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení.
- Uživatelský účet
Na základě Vaší registrace na webovém rozhraní můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu. Při registraci jste povinni uvést správně a pravdivě veškeré zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než 5 let nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy.
Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
Uživatelský účet není podmínkou uzavření kupní smlouvy.
8. Závěrečná ustanovení
K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění.
V případě, že mezi námi a spotřebitelem dojde ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Kontrolu dodržování právních předpisů týkajících se technických požadavků na zboží a bezpečnost zboží provádí Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz/). Česká obchodní inspekce provádí též kontrolu dodržování předpisů na ochranu spotřebitele. Práva spotřebitelů hájí i jejich zájmová sdružení a jiné subjekty na jejich ochranu.
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Znění obchodních podmínek můžeme měnit či doplňovat. Vaše práva a povinnosti se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly.
Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související se smlouvou mezi námi probíhá v písemné formě, a to buď zasláním e-mailem, doporučeně poštou nebo osobním doručením. Z naší strany Vám budeme doručovat na adresu elektronické pošty uvedenou v objednávce nebo ve Vašem uživatelském účtu.
V případě, že je některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné, neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto něj ustanovení, které se svým smyslem nejvíce blíží neplatnému, neúčinnému nebo nepoužitelnému ustanovení. Neplatností, neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Měnit či doplňovat smlouvu (včetně obchodních podmínek) lze pouze písemnou formou.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od: 1.11.2023
Vyplňte tento formulář a odešlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy.
Formulář je třeba vytisknout, podepsat a zaslat naskenovaný na níže uvedenou e-mailovou adresu. Formulář je možné doručit také za pomoci poštovního doručovatele na adresu sídla, anebo po předchozí domluvě i osobně. Je však nutné jej doručit nejpozději ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
Adresát
Aleš Svojanovský,
se sídlem Chvalovka 17, 641 00, Brno
IČO 17279691
e-mail svojanovskyales@email.cz
Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu tohoto zboží:
- Datum objednání zboží …………………
- Datum obdržení zboží …………………..
- Číslo objednávky nebo číslo faktury: ………………………….
- Finanční prostředky představující uhrazenou kupní cenu budou navráceny zpět ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(doplňte preferovaný způsob vrácení peněžních prostředků. V případě, že si přejete prostředky vrátit převodem na účet, doplňte čitelně číslo účtu)
- Jméno a příjmení spotřebitele:
- Adresa spotřebitele:
- Email:
- Telefon:
V …………………… Dne …………………………………..
(podpis)
______________________________________
Jméno a příjmení spotřebitele